Photo editing crash course (Digital photography beyond the shutter)

Informazioni sull'evento

Condividi questo evento

Data e ora

Località

Località

FabLab UniTN

Via Sommarive , 9

Povo2 Building, Room 196 (Second Floor)

38123 Trento

Italy

Visualizza Mappa

Descrizione evento
In this workshop, our volunteers will guide you around the basics of the most known tool: Adobe Photoshop.

Informazioni sull'evento

EN: (IT below)

Ansel Adams, probably the most famous photography in our history, said that printing is the hardest part of photography. But, since nowadays darkrooms are mostly a thing of the past, where did that part of the craft go? The answer is in the digital darkroom.

So, phase two. How do we "make" - after pressing the shutter button - a photograph?

This workshop is not about retouching. We will instead show you how you can take back control over post-processing, and make pictures more similar to those your mind's eye was envisioning when taking the picture.

In this workshop, our volunteers will guide you around the basics of the most known tool: Adobe Photoshop.

Practical sidenote: You will need a laptop with Adobe Photoshop installed (the trial version is sufficient). If you need help in installing it, please get in touch with us and we'll try to arrange a meeting to help you. "Helpdesk" available both in Povo and in downtown Trento ;)

ps: If you see you can't attend, please send a message to @lorangeli or @fraunpo on Telegram to free up your slot!

IT:

Ansel Adams, uno dei fotografi più famosi della storia, disse che la stampa è la parte più difficile del processo fotografico. Ma, dal momento che le camere oscure sono diventate una cosa del passato, dov'é andata a finire la parte di creatività che si usava nella stampa? La risposta è nella camera oscura digitale.

Quindi, in che maniera "creiamo" - dopo avere premuto il tasto di scatto - una fotografia?

Questo workshop non è incentrato sul ritocco. Vi mostreremo invece come potete riprendere il controllo sulla produzione di una fotografia, e creare immagini più simili a quelle che l'occhio della mente immaginava mentre scattavate.

In questo corso, i nostri volontari vi guideranno alla scoperta delle basi dello strumento d'eccellenza per la post-produzione: Adobe Photoshop.

Nota pratica: Vi servirà un portatile con Adobe Photoshop installato (La versione di prova è più che sufficiente). Se hai bisogno di un aiuto per installarlo contattaci! Metteremo a disposizione un Helpdesk a Povo e uno in centro città.

ps: Se hai prenotato un posto ma vedi di non potere più venire, please manda un messaggio a @lorangeli o @fraunpo su Telegram così da poter liberare il tuo slot!

Data e ora

Località

FabLab UniTN

Via Sommarive , 9

Povo2 Building, Room 196 (Second Floor)

38123 Trento

Italy

Visualizza Mappa

Salva questo evento

Evento salvato